-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30534 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

هر انساني هر قدر هم كه گناهكار باشد، گناهان محدودي را در دنيا مرتكب ميشود، پس چرا بعضي از انسانها عذابشان هميشگي است و بايد تا ابد در جهنم بمانند؟!

دو نوع رابطه بين جرم و مجازات وجود دارد: يك نوع اعتباري و قراردادي است مانند مجازات تخلف از قوانين راهنمايي و رانندگي. در اين گونه مجازاتها، چون قانونگذار آن را وضع ميكند، ميبايست نوعي تناسب بين جرم و مجازات را در نظر بگيرد؛ يعني اگر جرم خيلي كوچك باشد، نميتوان براي آن مجازات بسيار شديد مثلاً جريمه چند ميليون توماني در نظر گرفت. نيز اگر جرم و جنايت خيلي سنگين باشد، مانند آدم ربايي و آدم كشي، امّا مجازاتي ناچيز باشد، اين هم درست نيست.

نوع ديگر جرم و مجازات تكويني است، شبيه اين كه گاهي آدمي يك لحظه سهل انگاري ميكند و بر اثر بي دقتي تصادف مينمايد و نخاعش قطع ميگردد و تا پايان عمرش فلج ميشود. بين فلج شدن و تصادف رابطه تكويني وجود دارد. در اين جا ديگر نميتوان گفت كه چرا مجازات با جرم تناسب ندارد! اين اثر تكويني است، نه قراردادي.

بين اعمال ما در دنيا و اثر آن در آخرت رابطه تكويني بر قرار است.

به تعبير ديگر: زندگي قيامت تجسّم اعمال ما است. همان گونه كه با مشت به چشم زدن (كه در يك لحظه صورت ميگيرد) و كور شدن تا پايان زندگي اثر تكويني هست. درست نيست گفته شود كه جرم يك لحظه صورت گرفته است، پس چرا اثر و مجازات آن تا پايان زندگي به درازا ميكشد! با برخي كارهاي ناشايسته ممكن است زندگي جنايت قيامت تا ابد تيره و تار شود. اين رابطه تكويني است.

اگر در بمباران هيروشيما خلبان آمريكايي تنها يك لحظه دگمه را فشار داد و بمب اتم را روي شهر انداخت، اثر تكويني اين كار به قدري زياد بود كه اكنون (كه بيش از شصت سال از آن حادثه ميگذرد) اين جنايت هنور قرباني ميگيرد، چون اثر تكويني است.

حال مانند همين رابطه بين جنايت خلبان آمريكايي و اثر تكويني آن در زندگي پس از مرگ وجود دارد.

البته آثار تكويني گناه در آخرت چنين نيست كه همه آنها خلود در آتش را بطلبد، بلكه برخي از گناهان در سكرات مرگ و برخي در عالم برزخ و برخي در قيامت، فرد عذابش را ميچشد و از آن خلاص ميشود. تنها برخي از گناهان است كه موجب خلود در آتش جهنم ميگردد، و آن عبارت است از: كفر و شرك از روي عناد و لجاجت.







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.